Vi bruger Cookies

Ved at benytte www.danskslagtefjerkrae.dk accepterer du, at der anvendes cookies. Vi anvender cookies for at forbedre brugervenligheden og til webstatistik.Du kan her læse mere om vores cookiepolitik.

Hvordan vælger forbrugeren kødet til aftensmaden?

Vi ved fra tidligere undersøgelser, at kødet spiller en hovedrolle i forbindelse med aftensmaden hos danske forbrugere, men hvad tænker de ved køledisken? Hvordan vælger de, når de køber kød til aftensmad?

Vi ved fra tidligere undersøgelser, at kødet spiller en hovedrolle i forbindelse med aftensmaden hos danske forbrugere, men hvad tænker de ved køledisken? Hvordan vælger de, når de køber kød til aftensmad? Det har Landbrug & Fødevarer belyst i en storstilet markedsanalyse af et bredt udsnit af den danske befolknings gøren og laden i dagligvarebutikkernes kødsektioner.

Det har bl.a. vist sig, at kød til aftensmad er én af de vigtigste årsager til overhovedet at komme i supermarkedet, og det har en betydning for den dialog fødevareproducenter kan have med dagligvarehandlen om kategorien fersk kød. Samtidig viser analysen, at det kun er godt en 1/3 af butikskunderne, der nyder indkøbsturen. Dette og mange andre spændende resultater glæder vi os til at have en tæt dialog med dagligvarehandlen om i forbindelse med vore mange afsætningsaktiviteter.

Marianne Gregersen