Vi bruger Cookies

Ved at benytte www.danskslagtefjerkrae.dk accepterer du, at der anvendes cookies. Vi anvender cookies for at forbedre brugervenligheden og til webstatistik.Du kan her læse mere om vores cookiepolitik.

Dansk Kylling – nu også på private label

I 2014 så Dansk Kylling mærket dagens lys – og det fik en varm velkomst. Producenterne var med, og nu har dagligvarekæderne også taget mærket til sig.

I 2014 så Dansk Kylling mærket dagens lys – og det fik en varm velkomst.  Producenterne var med, og nu har dagligvarekæderne også taget mærket til sig.

Et rødt DK-pejlemærke
Forbrugeranalyser har længe peget på, at danskerne har en klar præference for dansk kylling. Men meget kan ske ved køledisken for en travl forbruger – og faktum er, at der bliver solgt meget udenlandsk kylling i dagligvarehandlen. 
Noget tyder på, at forbrugerne bliver forvirrede i købssituationen.  Primo 2014 viste en analyse foretaget for Landbrug & Fødevarer, at hele 23 % af de adspurgte kunder i en dagligvarebutik var i tvivl om oprindelsen på den kylling de netop havde lagt i kurven.

Nu bliver det nemmere at være forbruger
Netop den manglende gennemsigtighed ville mærket til livs. Og i dag er mærket at finde i alle dagligvare-kæderne.
HKScan, Danpo, Himmerlands Kylling og De 5 Gaarde brugte mærket på deres produkter fra efteråret, og kædernes private label er fulgt trop. Rema1000, Lidl og alle Coops kæder bruger mærket, og nyeste melding er, at Dansk Supermarked vil se på om mærket kan integreres i 2015.

Følg Dansk Kylling på facebook.com/danskkylling

Lærke Kirstine Lund