Vi bruger Cookies

Ved at benytte www.danskslagtefjerkrae.dk accepterer du, at der anvendes cookies. Vi anvender cookies for at forbedre brugervenligheden og til webstatistik.Du kan her læse mere om vores cookiepolitik.

Kylling på Facebook... hvorfor nu det?

Kigger man på Landbrug & Fødevarers omdømmeanalyse fra 2014, så tegner der sig et billede af, at danskerne savner åbenhed omkring produktionsforholdene. Og her er Facebook en oplagt kanal.

Når de gode kræfter bag kyllingevognen er ude blandt forbrugerne, så er det tydeligt at kylling interesserer danskerne. Det handler ikke kun om at smage på kylling. Det drejer sig ligeså meget om at tale om kylling. Nysgerrigheden er stor, vidensniveauet er forbløffende lavt – og fordommene bliver luftet.

Lad os åbne det digitale hønsehus
Kigger man på Landbrug & Fødevarers omdømmeanalyse fra 2014, så tegner der sig et billede af, at danskerne savner åbenhed omkring produktionsforholdene. Den åbenhed kan vi vise via Åbent Landbrug hvert år i september, men det er vigtigt at være imødekommende hele tiden. Og her er Facebook en oplagt kanal – for langt størstedelen af danskerne har gjort Facebook til en del af deres dagligdag.

Send siden godt på vej
Dansk kyllings facebookside er endnu ny og har brug for al den opbakning, den kan få. Så giv den et like med på vejen, anbefal den til jeres venner og del de posts, som vi skriver.

Har i en lille historie I gerne vil dele – eller måske en lille film eller et billede, så bliver redaktionen bag facebooksiden særligt begejstret. Send det til Lærke Kirstine Lund på lld@lf.dk eller post det direkte på siden. https://www.facebook.com/danskkylling



Lærke Kirstine Lund