Vi bruger Cookies

Ved at benytte www.danskslagtefjerkrae.dk accepterer du, at der anvendes cookies. Vi anvender cookies for at forbedre brugervenligheden og til webstatistik.Du kan her læse mere om vores cookiepolitik.

Sektorchefens Klumme …

Kyllinger i supermarkederne – er det dansk, når det er ’private label’?

Ifølge nye tal fra Landbrug & Fødevarer har udarbejdet mener 81 procent af de adspurgte danskere, at det er godt at dansk producerede kyllinger er mærket med 'Dansk Kylling' mærket. 70 procent af danskerne ville vælge dansk kylling frem for udenlandsk, når de har mulighed for det og 3 ud af 10 danskere kender i dag mærket 'Dansk Kylling'.

Alligevel mærker Dansk Supermarked stadig ikke dansk kylling i deres såkaldte ’private label’ med Dansk Kylling mærket. "Vi har ikke en fast politik om at nationalitetsmærke vores private label-serier, således heller ikke vores kylling. Jeg vil dog ikke afvise, at vi på sigt vil mærke vores ferske kylling med et dansk flag eller sætte det røde 'Dansk Kylling'-mærke på vores private label-serier, hvis det er dansk kylling, der er i pakken,” har Mads Grand der er pressechef i Danske Supermarked sagt til www.foodculture.dk

Kylling er en populær spise i Danmark, og i den danske kyllingeproduktion bliver der produceret kvalitetsprodukter. Fra Dansk Slagtefjerkræs side mener vi derfor, at mærket er en oplagt løsning, så forbrugerne kan genkende vores produkter i supermarkedet.

Birthe Steenberg
bsb@lf.dk
mobil: 24631673