Vi bruger Cookies

Ved at benytte www.danskslagtefjerkrae.dk accepterer du, at der anvendes cookies. Vi anvender cookies for at forbedre brugervenligheden og til webstatistik.Du kan her læse mere om vores cookiepolitik.

Nu kender en tredjedel af danskerne vores mærke

Kørte du med tog i sidste måned? Dansk Kylling var nemlig på banen og indtog stationer i hele landet med en outdoor-kampagne for det rød/hvide mærke. Og det gav pote, viser flotte nye kendskabs-tal.

Kørte du med tog i sidste måned? Dansk Kylling var nemlig på banen og indtog stationer i hele landet med en outdoor-kampagne for det rød/hvide mærke. Og det gav pote, viser flotte nye kendskabs-tal.

Intet mærke = udenlandsk
Vænner vi danskerne til at se efter Dansk Kylling mærket, så vil de til sidst automatisk tænke, at de kyllinge-emballager, der IKKE har mærket, kommer fra udlandet. Det er strategien bag Dansk Kylling mærket, som efterhånden pryder kylling i Fakta, Kvickly, Irma, Lidl, Rema1000, SuperBest, Kiwi, Spar og Føtex.

De unge er med
Lykkeligvis er kendskabet til mærket steget støt, og den nyeste måling viser, at en tredjedel af forbrugerne nu ved, at Dansk Kylling mærket er en garanti for at deres kylling er opvokset, slagtet og pakket i Danmark. Især er det glædeligt, at den nye generation af købedygtige forbrugere (15-34 år) med et kendskab på 41 % er særlig opmærksomme på mærket.

DK kan se værdien
Landbrug & Fødevares nye tal viser også, at danskerne kan se vigtigheden af DK-mærket. Hele 81 % vurderer, at mærket er betydningsfuldt, og deler man respondenterne op i kvinder og mænd, er det kvinderne, der med 86 % er mest begejstrede for, at dansk producerede kyllinger har et mærke på emballagen.

Dansk Kylling er fortsat at finde på facebook og ruller ud med endnu en national kampagne i september og oktober.

Lærke Kirstine Lund